مسجد علی بن ابیطالب(علیه السلام) پسبند

با مدد از خدای مولا علی «کانون فرهنگی ثامن الحجج مسجد علی بن ابیطالب فارس - لامرد- بخش اشکنان - روستای پسبند»

مسجد علی بن ابیطالب(علیه السلام) پسبند

با مدد از خدای مولا علی «کانون فرهنگی ثامن الحجج مسجد علی بن ابیطالب فارس - لامرد- بخش اشکنان - روستای پسبند»

مسجد علی بن ابیطالب(علیه السلام) پسبند
پیام های کوتاه

۱۲ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۰دی
🌼 تنها به همین از خواب برخواستن 
و روز دیگری را شروع کردن 
دل خوش کرده ایم .
شهری که تو در آن نفس بکشی اما تو را نبینیم که شهر نیست .
چشمانی که تو را ببینیم و نشناسیم که چشم نیست .
دهانی که باز گردد و زبانی که لب به سخن بگشاید اما با آن از تو نگوییم و ذکر تو را به جای نیاوریم همان بهتر که بسته باشد .
🌱 آقا سلام . . . !

🌷 باور کن حالمان خوب نیست
غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد . . . !
۲۹دی
🌼 ﭼﻪ ﻛﺎﺭ ﻛﻨﻴﻢ ﻣﺤﻴﻂ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﮔﺮﻡ ﻭ ﺑﺎﺻﻔﺎ ﺑﺎﺷﺪ ؟ 
🌷 ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻰ ﻭ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﺍﺧﻠﺎﻗﻰ ﺑﻴﻦ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻟﺤﺎﻅ ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺻﺪ ﺩﺭ ﺻﺪ ﺑﺮﺍﻯ ﻏﻴﺮ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻭ ﺍﻭﻟﻴﺎ - ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ - ﻏﻴﺮ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ. 
ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﻣﺤﻴﻂ ﺧﺎﻧﻪ ، ﮔﺮﻡ ﻭ ﺑﺎﺻﻔﺎ ﻭ ﺻﻤﻴﻤﻰ ﺑﺎﺷﺪ ، ﻓﻘﻂ ﺑﺎﻳﺪ ، ﺻﺒﺮ ﻭ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﻭ ﮔﺬﺷﺖ ﻭ ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﻰ ﻭ ﺭﺍﻓﺖ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻪ ﺧﻮﺩ ﻛﻨﻴﻢ ﺗﺎ ﻣﺤﻴﻂ ﺧﺎﻧﻪ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻧﻮﺭﺍﻧﻰ ﺑﺎﺷﺪ. 
ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻦ‌ﻫﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺍﺻﻄﻜﺎﻙ ﻭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﭘﻴﺶ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ . 
ﻭ ﻫﻤﻪ ﻯ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﺎﺕ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺍﺯ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﺎ ﻧﺎﺷﻰ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. 
🌱برگرفته از کتاب 
در محضر ایت الله بهجت
۲۸دی



🌹از نظر قرآن کریم، پست‌تر از هر حیوان و هر میکروبی، کسی است که فکر دارد⏪ ولی تفّکر ندارد؛ عقل دارد⏪ ولی تعقّل ندارد؛ چشم و گوش بسته است و بدون تفکّر و تعقّل، رفتار می‌کند:

۲۷دی

قرآن کتاب آسمانی الهی و بیانگر راه هدایت و تکامل انسان است؛ از این‌ رو سراسر قرآن، یا مستقیماً یا غیر مستقیم، راه صحیح و راه نجات و رستگاری انسان را بیان کرده است و هیچ آیه‌‌ای بی ‌ربط با هدایت و رشد انسان نیست

۲۶دی

من از اشکی که میریزد ز چشم یار میترسم
از آن روزی که اربابم شود بیمار می ترسم


همه ماندیم در جهلی شبیه عهد دقیانوس
من از خوابیدن منجی درون غار می ترسم  !


رها کن صحبت یعقوب و کوری و غم فرزند
من از گرداندن یوسف سر بازار می ترسم


همه گویند این جمعه بیا اما درنگی کن
از اینکه باز عاشورا شود تکرار می ترسم  !


سحر شد آمده خورشید اما آسمان ابریست
من از بی مهری این ابر های تار می ترسم!


تمام عمر خود را نوکر این خاندان خواندم
از آن روزی که این منصب کند انکار می ترسم!


طببیم داده پیغامم بیا دارویت آماده است
از آن شرمی که دارم از رخ عطار می ترسم



۲۴دی
پیروى از گمان، حدس، تخمین، شایعات و هر آنچه غیر از علم و یقین است، خطرات بزرگى براى فرد و جامعه ایجاد مى کند که هر کدام به تنهایى ضایعات بزرگى دارد،

از جمله:

1 اعتماد بر سخن بدون دلیل، سرچشمه پایمال شدن حقوق افراد و یا دادن حق ،به غیر مستحق است.

2 پیروى از سخن بدون منبع معتبر و بدون دلیل ، آبروى افراد آبرومند را به خطر مى اندازد و خدمتگذاران را دلسرد مى کند.

3 اعتماد بر سخن بدون دلیل و منبع، بازار شایعات و شایعه سازان را داغ و پر رونق مى کند.

4 پیروى از سخن بدون دلیل و منبع ، روحیّه تحقیق و کنجکاوى را از انسان گرفته و او را فردى زود باور و ساده اندیش بار مى آورد.
5 پیروى از سخن بدون منطق و بدون دلیل، روابط گرم و دوستانه را در خانه و بازار و همه جا، به هم زده و مردم را به یکدیگر بدبین مى سازد.
6 پیروى از سخن بدون دلیل و معتبر ، استقلال فکرى ما را از بین مى برد و روح رابراى پذیرش هرگونه تبلیغات مسموم، آماده مى سازد.
7 پیروى از سخن بدون دلیل و بدون منبع معتبر، سرچشمه قضاوتهاى عجولانه و انتخابهاى فورى در مورد همه کس و همه چیز است که این خود مایه انواع ناکامیها و پشیمانیهاست.
پس سعی کنیم تا به سخنی علم و یقین پیدا نکردیم، ان را نشر ندهیم.
۲۳دی
زیباترین رژیم غذایی

دست کشیدن از خوردن گوشت برادرِ مُرده هست!!

این رژیم در روز قیامت تاثیر زیادى در برداشتن بار، از روى دوش و قدمهایمان دارد .

غیبت ...
۲۲دی
1_ قولاً سدیداً "مستدل و محکم باشد. (سوره «نساء» آیه ۹)
"قولاً معروفاً "پسندیده و به اندازه باشد. (سوره «بقره» آیه ۲۳۵ )

2_ "قولاً لیّناً" نرم و مهربانانه باشد. (سوره «طه» آیه ۴۴)

3_ "قولاً بلیغاً "شیوا و رسا و واضح باشد. (سوره «نساء» آیه ۶۳)

4_ "قولا کریماً" کریمانه و بزرگوارانه باشد. (سوره «اسراء» آیه ۲۳)

5_ "قولو للناس حسنا" زیبا، نیکو و مطلوب باشد. (سوره «بقره» آیه۸۳ )

6_ "یقولوا التی هی احسن""بهترین ها گفته شود" (سوره «اسراء» آیه ۵۳)

7_ "جادلهم بالّتی هی احسن" حتی مجادلات و گفت وگوهای انتقادی، به بهترین وجه باشد (سوره «نحل» آیه ۱۲۵)
لب به سخن باز کند، زیرا «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.»
۲۱دی
زنی بود با لباسهای کهنه و مندرس وارد خواربار فروشی محله شد و با فروتنی از صاحب مغازه خواست
کمی خواروبار به او بدهد . به نرمی گفت شوهرش بیمار است و نمی تواند کار کند و شش بچه شان
بی غذا مانده اند صاحب مغازه با بی اعتنایی محلش نگذاشت و با حالت بدی خواست او را بیرون کند
زن نیازمند در حالی که اصرار می کرد گفت : آقا شما را به خدا به محض اینکه بتوانم پولتان را می آورم
مغازه دار گفت نسیه نمی دهد
مشتری دیگری که کنار پیشخوان ایستاده بود و گفت و گوی آن دو را می شنید به مغازه دار گفت : ببین این خانم چه می خواهد؟ خرید این خانم با من .
خواربار فروش گفت : لازم نیست خودم می دهم لیست خریدت کو ؟ زن گفت : اینجاست.
مغازه دار با طعنه گفت : لیست ات را بگذار روی ترازو به اندازه ی وزنش هر چه خواستی ببر !
زن با خجالت یک لحظه مکث کرد از کیفش تکه کاغذی درآورد و چیزی رویش نوشت و آن را روی کفه ترازو گذاشت. همه با تعجب دیدند کفه ی ترازو پایین رفت .
خواربارفروش باورش نمی شد . مشتری از سر رضایت خندید .
مغازه دار با ناباوری شروع به گذاشتن جنس در کفه ی دیگر ترازو کرد کفه ی ترازو برابر نشد ، آن قدر چیز گذاشت تا کفه ها برابر شدند .
در این وقت ، خواربار فروش با تعجب و دل خوری تکه کاغذ را برداشت ببیند روی آن چه نوشته است .
کاغذ لیست خرید نبود، دعای زن بود که نوشته بود ای خدای عزیزم! تو از نیاز من باخبری خودت آن را برآورده کن
مغازه دار با بهت جنس ها را به زن داد و همان جا ساکت و متحیر خشکش زد. زن خداحافظی کرد و رفت.
مشتری یک اسکناس با ارزش به مغازه دار داد و گفت : فقط خداست که می داند وزن دعای پاک و خالص چقدر است ؟
۲۰دی
در یک تقسیم کلّی می توان به سه نوع از شرور (از لحاظ حوزه وجودی آن ها) اشاره نمود:

شرور طبیعی: شروری که نتایج و آثار آفات، بلایا، رنج ها و آلام طبیعی هستند؛ یعنی بلایایی که از طرف طبیعت بر انسان عارض می شوند؛ بلایایی همچون زلزله، سیل، مرض های کشنده، مرگ، فقر و مانند آن ها که از خارج، انسان را مورد تهدید قرار می دهند.

شرور اخلاقی: شروری که از طرف انسان به طور اختیاری رخ می دهند؛ یعنی همان افعال ناشایست و معاصی که از انسان ها صادر می شوند؛ همچون ظلم، خیانت، دزدی، تکبّر، آدمکشی و هزاران عمل غیر اخلاقی دیگر.

شرّ متافیزیکی: شرّی است که همه موجودات امکانی و مخلوقات خداوند به آن مبتلا بوده و قابل انفکاک از آنان نمی باشند و منظور از شرّ متافیزیکی، محدودیت (و به تعبیر ملّاصدرا فقر وجودی) همه موجودات ممکن در مقابل کمال نامتناهی خداوند است. به دلیل آنکه هر محدودیتی نقص و ضعف به شمار می آید و هر نقصی نیز مشمول شرور عالم است؛ از این رو، محدودیت، فقر و امکان وجودی، شرّ محسوب می شود. لازم به ذکر است که در بحث شرور، این قسم از شرّ مورد بررسی قرار نمی گیرد؛ زیرا محدودیت وجودی لازمه خلقت و مقتضای طبیعت هرممکن الوجودی است و کسانی که وجود شرور را در تضادّ و یا در تناقض با وجود خداوند می دانند، هرگز به نقص تکوینی خود و دیگران معترض نیستند؛ زیرا از نظر آن ها میان هستی خداوند و نیز صفات عالیه او با ضعف وجودی و نقض تکوینی موجودات، منافاتی وجود ندارد.